Contact met ZONZ sunsails
Bestellen
Producten bestellen via de webshop
In onze webshop kun je alle producten direct bestellen en betalen. Er wordt duidelijk aangegeven in welke stap van het bestelproces je je bevindt. Soms loopt er een kortingsactie, waarvan je dan een actiecode van ons hebt ontvangen. Alleen dan kun je deze invullen in het veld kortingscode tijdens het bestelproces. De korting wordt direct verrekend. Houdt onze Facebookpagina in de gaten voor acties en kortingen!
Na bestelling ontvang je direct een orderbevestiging per e-mail. Mocht je deze onverhoopt niet ontvangen; laat het ons weten door een e-mail te sturen naar info@zonz.nl.
Bestel hier direct een standaard product in onze webshop.
Maatwerk bestellen
Zit er geen passend standaard product voor je bij en wil je graag een schaduwdoek op maat laten maken? Dat kan! Ga naar onze maatwerkpagina en maak je keuze. Stap voor stap leiden we je door onze maatwerk product-configurator. Je kunt in de laatste stap je maatwerk direct bestellen en betalen.
Mocht je onzeker zijn, of je wel de juiste keuze hebt gemaakt, dan kan je het maatwerkformulier downloaden en voorzien van opmerkingen naar ons mailen: info@zonz.nl. Wij kijken er dan naar en geven je feedback.
Maatwerk heeft een levertijd van 2-3 weken en dient vooruit betaald te worden.
Betalen
In onze webshop kan je direct veilig betalen met iDeal via internetbankieren bij je eigen bank, met CreditCard, via bankoverschrijving, met PayPal of via Bancontact/MisterCash (Belgie).
Alleen met Riverty -eerst zien, dan betalen – kan je achteraf betalen via online acceptgiro. Riverty is niet mogelijk bij een maatwerk bestelling. Riverty voert voor ZONZ sunsails het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je na aankoop een digitale factuur van Riverty via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen.
Ter goedkeuring van jouw verzoek om te betalen met acceptgiro voert Riverty een gegevenscontrole uit. Rivertyhanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. Kijk hier voor meer informatie over Riverty.
Met PayPal kan je wereldwijd bij ons online betalen. Kijk hier voor meer informatie over PayPal.
NIEUW: Paypal vergoed je verzendkosten bij retournering!
Alle bestellingen dienen VOORUIT BETAALD te worden. Uitzonderingen hierop:
- Als je kiest voor Riverty, waarbij je achteraf via online acceptgiro kunt betalen.
- Installatie-opdrachten B2B en kinderdagverblijven; 14 dagen na montage datum
Onze bankgegevens:
IBAN: NL38RABO0148970419
BIC code: RABONL2U
Je kunt bij ons direct in de webshop veilig betalen via MULTISAFEPAY waarbij je kunt kiezen uit:
iDeal, Creditcard, bankoverboeking of Bancontact/Mister Cash (België). De betrouwbare provider Multisafepay handelt de transactie af; zie hier voor meer informatie over Multisafepay.
Ruilen & Retourneren
Ruilen of retourneren van standaard producten binnen 30 dagen is bij ons geen probleem.
Wij doen niet moeilijk over het ruilen of retourneren van standaard producten. Op deze pagina staat alle informatie met betrekking tot het ruilen of retourneren van je product.
Let op: maatwerk kan niet worden geruild.
Je aankoop omruilen
Je kunt binnen 30 dagen je aangekochte product bij ons omruilen; daar doen wij niet moeilijk over! Het kan natuurlijk voorkomen dat je product niet past; te klein of te groot is voor je tuin of terras. Of dat het product niet voldoet aan je verwachting.
Het product dient wel schoon en in originele staat te zijn. Informeer ons over de reden van ruilen door een e-mail te sturen naar info@zonz.nl en laat ons weten welk ander product je wilt ontvangen. Het verschil in aankoopbedrag zullen wij dan verrekenen.
Stuur het product schoon, in dezelfde staat waarin je hebt ontvangen en bij voorkeur in dezelfde verpakking naar (ja het adres begint echt met ‘MYPUP INFAC DTZFEQ’ !):
MYPUP INFAC DTZFEQ
t.a.v. ZONZ
Atoomweg 1
3542 AA Utrecht
Vul het retourformulier in en voeg dit bij de retourzending.
Klik hier om het retourformulier opnieuw te downloaden.
Verstuur je aankoop in een doos en frankeer deze met een basispakketzegel van PostNL (€ 6,95), welke te koop is bij een PostNL agentschap.
Bij omruilen vergoeden wij de retourkosten helaas niet. We doen ons best het retourpercentage zo laag mogelijk te houden, door vooraf duidelijke productinformatie te geven. Tegelijkertijd geloven we erin dat dit onnodige milieu-impact voorkomt, aangezien het bewezen is dat het aantal zendingen en daarmee de C02-uitstoot vermindert. Een eerlijke prijs niet alleen voor jouw of onze portemonnee; het is iets waar we samen voor moeten staan vinden wij.
Je aankoop retourneren
Je kunt een standaard product binnen 30 dagen aan ons terug sturen, mits schoon en in originele staat. Vul het retourformulier compleet in en voeg dit bij de retourzending. Incl. IBAN bankrekeningnummer met tenaamstelling. Wij zullen je aankoopbedrag na ontvangst dan binnen 10 werkdagen aan je overmaken.
Klik hier om het retourformulier opnieuw te downloaden.
Stuur het product schoon, in dezelfde staat waarin je hebt ontvangen en bij voorkeur in dezelfde verpakking naar (ja het adres begint echt met ‘MYPUP INFAC DTZFEQ’ !):
MYPUP INFAC DTZFEQ
t.a.v. ZONZ
Atoomweg 1
3542 AA Utrecht
Verstuur je aankoop in een doos en frankeer deze met een basispakketzegel van PostNL (€ 6,95), welke te koop is bij een PostNL agentschap.
Bij retoursturen vergoeden wij de retourkosten niet. Wij zullen alleen het aankoopbedrag vergoeden.
Vragen over het ruilen of retourneren van je aankoop?
Heb je nog vragen over het ruilen of retourneren van je aankoop? Stuur een e-mail met je vraag of opmerking naar info@zonz.nl.
Wat is jullie levertijd?
- Standaard producten die op voorraad zijn worden na 1-2 werkdagen geleverd.
- Palen hebben een levertijd van +/- 2 weken.
- Maatwerk heeft een langere levertijd van 2-3 weken.
Indien een product niet op voorraad is, krijg je hiervan een melding.
Wat is de status van mijn bestelling?
De actuele status van jouw bestelling bekijk je hier.
Levering
Verzending naar Nederland of België: NU TIJDELIJK GEEN VERZENDKOSTEN voor verzending binnen Nederland en naar België bij bestellingen vanaf € 25. Bestel je voor minder dan € 25,- dan brengen wij € 7,50 aan verzendkosten in rekening voor verzending naar Nederland en België. De verzending van onze doeksamples is kosteloos.
Wij versturen wereldwijd! Vraag ons naar de verzendkosten voor alle andere landen. Voor bijv. een pakket naar Curaçao tot 10kg betaal je € 40.
Je kunt in het bestelproces kiezen uit diverse bezorgopties; aflevering thuis, elders of bij een pakketpunt.
Binnen 1-3 werkdagen heb je je bestelling van een standaard product in huis. Bij grote drukte in het hoogseizoen kan de levertijd echter enkele dagen langer bedragen. Wij sturen altijd een e-mail indien het verzendproces langer duurt. Maatwerk heeft een levertijd van 2-3 weken.
Wij werken voor de verzending met betrouwbare partners als PostNL Pakketservice, DHL, DPD of GLS. Als je op het moment van aflevering niet thuis bent wordt het pakket (indien mogelijk) afgeleverd bij de buren en ontvang je daarvan bericht. Na de 2e mislukte afleverpoging (PostNL doet nog maar 1 poging) wordt het pakket afgegeven bij het plaatselijke pakketpunt. Ook hiervan ontvang je een bericht.
Controleer het product bij ontvangst op eventuele schade. Wij verpakken onze producten met zorg, maar soms kan de verpakking tijdens transport onverhoopt beschadigd raken. Klopt er iets niet laat het ons dan z.s.m. weten door een e-mail te sturen naar info@zonz.nl.
Heb je nog vragen over de verzending van je ZONZ product? Stuur dan een e-mail naar info@zonz.nl of bel ons op 055-2021972.
Wat is jullie levertijd?
- Standaard producten die op voorraad zijn worden na 1-2 werkdagen geleverd.
- Palen hebben een levertijd van +/- 2 weken.
- Maatwerk heeft een langere levertijd van 2-3 weken.
Indien een product niet op voorraad is, krijg je hiervan een melding.
Beschikbaarheid en levertijd
Gedurende het zomerseizoen hebben we 99% van de producten op voorraad. De levertijd bedraagt dan 1-3 werkdagen. Mochten we je bestelde product toch net even niet op voorraad hebben, dan hebben we dit meestal binnen 5 werkdagen weer beschikbaar.
Naarmate het zomerseizoen vordert, kan het zijn dat bepaalde producten uit voorraad raken. Dit staat dan bij het betreffende product in onze webshop vermeld. Sommige producten kunnen dan alsnog nabesteld worden.
Wat zijn de verzendkosten?
NU TIJDELIJK GEEN VERZENDKOSTEN voor verzending binnen Nederland en naar België bij bestellingen vanaf € 25. Bestel je voor minder dan € 25,- dan brengen wij € 7,50 aan verzendkosten in rekening voor verzending naar Nederland en België. De verzending van onze doeksamples is kosteloos. Wij versturen wereldwijd! Vraag ons naar de verzendkosten voor alle andere landen. Voor bijv. een pakket naar Curacao tot 10kg betaal je € 40.
Hoe meet ik een schaduwdoek in?
Voor het inmeten van jouw schaduwdoek kun je de instructies hier bekijken.
Hoe meet ik een harmonicadoek in?
Voor het inmeten van jouw harmonicadoek kun je de instructies hier bekijken.
Hoe meet ik een wind- of privacydoek in?
Voor het inmeten van jouw wind- of privacydoek kun je de instructies hier bekijken.
Verzorgt ZONZ ook het opmeten en de installatie?
Wij installeren landelijk alleen bij kinderdagverblijven, scholen, (zorg-) instellingen, horeca en soortgelijke bedrijven. Bij particulieren verzorgen wij de inmeet- en montageservice helaas niet.
Garantie
Wij bieden 1 jaar fabrieksgarantie op onze producten en 2-5 jaar garantie op UV-degradatie (zie onder). Dit is garantie dat onze producten voldoen waarvoor ze gemaakt zijn en welke geldig is bij normaal gebruik van onze producten. Een product mag bijvoorbeeld geen gebrek vertonen bij levering, scheuren bij normaal gebruik of kleurverschillen vertonen bij ontvangst.
Je krijgt van ons maar liefst 5 jaar garantie op UV-degradatie op de standaard producten. Dit houdt in dat het doek ook na 5 jaar nog dezelfde bescherming geeft tegen de schadelijke UV-straling. Op het maatwerk bieden we een garantie van 2- 5 jaar, afhankelijk van de doeksoort.
Wij garanderen dat wij deugdelijke producten leveren die aan alle overheidsvoorschriften voldoen.
Wij nemen helaas geen aansprakelijkheid op ons in onderstaande gevallen:
- Als het defect of de slijtage kennelijk het gevolg is van nalatig onderhoud, of als deze slijtage als normaal kan worden beschouwd;
- Er veranderingen in of aan de geleverde zaak zijn aangebracht door derden;
- Bij materiële en constructieve gebreken die niet door ZONZ sunsails of producent zijn veroorzaakt;
- Bij gebreken die ontstaan zijn door niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik (zoals het niet te werk gaan volgens de bijbehorende gebruiksaanwijzing);
- Bij beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid;
- Door foutieve montage niet door ZONZ sunsails, of in opdracht van ZONZ sunsails, uitgevoerd (bijv. installatie door koper of derden);
- Voor schade ontstaan als gevolg van vandalisme in de breedste zin;
- Bij van buiten komend onheil (zoals blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen etc);
- Als koper ZONZ sunsails niet tijdig plaats, gelegenheid of tijd geeft voor onderzoek en herstel van het gebrek;
- Als koper in gebreke blijft en niet aan zijn/haar verplichtingen voldoet.
Onderhoud
Tips voor langdurig gebruik van onze producten
Uiteraard wil je zo lang mogelijk gebruik maken van je schaduwdoek, zonnezeil, harmonicadoek of wind-/privacydoek. Daarom geven we je op deze pagina tips die bijdragen aan langdurig gebruik van onze producten en de ideale schaduw.
Gebruikersinstructie schaduwdoeken:
- Gebruik je schaduwdoek, zonnezeil of harmonicadoek alleen in het zomerseizoen; van maart tot en met september. Sneeuw kan er niet op!
- Haal bij verwachte storm (windkracht 5 of hoger) je doek tijdelijk eraf. Haal het er ook af als je met vakantie gaat.
- Controleer eens per maand of de spanhaken nog voldoende onder spanning staan en draai, indien nodig, de spanhaken strakker aan.
- Berg je schaduwdoek, zonnezeil of harmonicadoek in de winter altijd droog op.
- Zet geen open vuur (barbecue, buitenhaard of vuurkorf) of terrasverwarmer direct onder je doek! Sommige terrasverwarmers die enkel omlaag stralen, kunnen wel eronder geplaatst worden.
Advies en tips voor het schoonmaken van je schaduwdoek, zonnezeil of harmonicadoek.
Hoe maak je een schaduwdoek, zonnezeil of harmonicadoek schoon? Op deze pagina geven we advies en tips voor het schoonmaken van de verschillende producten. Zo kun je langdurig genieten van jouw product.
Een waterdoorlatend schaduwdoek of wind-/privacydoek schoonmaken (schaduwdoek hdpe, kunststof)
Een waterdoorlatend schaduwdoek is gemakkelijk schoon te maken met warm water, schoonmaakmiddel en borstel. Laat het warme water even op het doek inwerken. Je kunt vervolgens het doek met bijvoorbeeld de tuinslang schoonspuiten. Vogelpoep of ander vuil is zo snel verwijderd. Gebruik geen groene zeep, want dit laat juist een vet laagje achter waarop algen, schimmel en vuil zich graag hechten.
Let op: doe je schaduwdoek nooit in de wasmachine en gebruik ook geen hogedrukspuit voor schoonmaak. Berg het schaduwdoek altijd droog op.
Een waterdicht schaduwdoek/ zonnezeil schoonmaken (polyester of acryl)
Het doekmateriaal van onze waterdichte schaduwdoeken is voorzien van een vuil- en schimmelwerende PU-coating. Behandel dit doek daarom NOOIT met een borstel of chemicaliën, omdat de coating er anders vanaf gaat. Gebruik alleen warm water met een spons of een doekje. Laat het warme water even op het doek inwerken en verwijder voorzichtig het vuil.
Buitendoekreiniger gebruiken om je schaduwdoek schoon te maken
Hardnekkig vuil kan wel met een speciale reiniger behandeld worden. Bijv. CLEANTREE® buitendoekreiniger of Sprayhood & Tent Shampoo is een (kant&klaar) geconcentreerde reiniger die speciaal is ontwikkeld voor het verwijderen van atmosferisch vuil, roet en smog op o.a.: schaduwdoeken, rolgordijnen, zonneschermen, parasols, markiezen, canvas en tenten. Of een ander reinigingsmiddel voor tentdoeken. Indien je op het doek gaat boenen/schrobben met borstel (kan wel), dan gaat de waterdichte coating eraf en zul je het opnieuw moeten insprayen met een waterafstootmiddel, bijv. CLEANTREE® waterafstootmiddel of Sprayhood & Tent Protector is een geconcentreerd middel dat speciaal is ontwikkeld om materialen als (geïmpregneerd) textiel, canvas of leer opnieuw waterafstotend te maken.
Een harmonicadoek schoonmaken
Onze harmonicadoeken zijn gemaakt van dezelfde doekmaterialen als onze schaduwdoeken. Heb je een waterdoorlatend harmonicadoek? Bekijk dan het advies voor het schoonmaken van een waterdoorlatend schaduwdoek. Heb je een waterdicht harmonicadoek? Bekijk het advies voor het schoonmaken van een waterdicht schaduwdoek.
Professioneel laten reinigen (en impregneren) van je schaduwdoek
Wij reinigen zelf geen producten. Je kunt je schaduwdoek, windoek of harmonicadoek professioneel laten reinigen en impregneren bij bijv. Zonklaar.nl. Houd rekening met een levertijd van enkele weken, afhankelijk van het seizoen.
Let op: doe je schaduwdoek nooit in de wasmachine en gebruik geen hogedrukspuit voor het schoonmaken. Berg je doek altijd droog op!
Vragen over het schoonmaken van je product?
Heb je nog vragen of opmerkingen over het gebruik van je product? Stuur een e-mail met je vraag of opmerking naar info@zonz.nl.
Klachten
Heb je een klacht? Die lossen we het liefst zo snel mogelijk samen met je op! Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over onze producten of onze dienstverlening, zoals je die ervaren hebt. Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht per e-mail, telefoon of post aan ons kenbaar te maken. Hier leren wij van en kunnen daarmee onze service verbeteren!
Wij bekijken de klacht en streven er naar deze naar tevredenheid op te lossen. In elk geval krijg je binnen 3 werkdagen een antwoord van ons. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kan je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform bekijk je hier. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
ZONZ producten
Wat zijn de eigenschappen van de ZONZ producten?
Onze doeken hebben een zware kwaliteit doekmateriaal met versterkingsband die geheel door de zoom van 4cm en de rvs bevestigingsringen loopt. De doeken zijn zeer weerbestendig en bestand tegen UV-straling. Mocht er een gat in het doek komen (door bijv. vandalisme of een vuurvonk), dan scheurt het niet verder! Gemakkelijk schoon te maken. Waterdoorlatende schaduwdoeken: HDPE (high density polyethylene 320gr/m2 of maatwerk 230gr/m2) geweven kunststof. Vanaf 2021 verkopen we de nieuwe zware variant 320gr/m2. Bij de meeste concurrenten kom je lichter doek van 180gr of 285gr tegen! Waterdichte schaduwdoeken/ zonnezeilen: Polyester (200gr/m2) voorzien van enkelzijdige vuil- en schimmelwerende coating. Of Acryl (295gr/m2) welke het meest duurzame doek is, waarvan de vezels door en door geverfd en voorzien zijn van vuil- en schimmelwerende coating.
Wat is het verschil tussen een schaduwdoek en zonnezeil?
De term schaduwdoek en zonnezeil worden door elkaar gebruikt; het is vaak hetzelfde. Sommige verkopers noemen een schaduwdoek bijv. waterdoorlatend en een zonnezeil waterdicht. Ook de benaming zonnedoek kom je tegen; is allemaal hetzelfde soort product. Het verschil zit hem voornamelijk in de dikte/ zwaarte van het doek; je komt doeken tegen van 160gr – 400gr/m2. Hoe hoger het getal, des te waarder/ dikker het doek is, des te steviger. Kijk dus goed wat eronder verstaan wordt.
Wat is het verschil tussen de merken Sunfighters , Nesling en Sunnysail?
Sunfighters en Nesling zijn merken schaduwdoeken welke geproduceerd worden in China. Het zijn standaard maten die in enkele vormen en kleuren verkrijgbaar zijn. Het doekmateriaal is nagenoeg hetzelfde; het verschil zit hem in de kleuren, prijs, afmetingen en dikte. Ze voldoen alle drie aan het doel waarvoor ze gemaakt zijn; langdurig buiten hangen -onder invloed van UV-straling- voor het geven van goede schaduw.
Sunfighters is ons huismerk, is goedkoper en heeft iets andere kleuren dan Nesling. De Sunfighters doeken zijn zowel in waterdoorlatende HDPE als waterdichte polyester doeksoort verkrijgbaar. Het merk Sunfighters is de zwaardere variant 320gr/m2 HDPE schaduwdoek.
Het merk Nesling is wat bekender doordat zij ook aan de retail leveren bij o.a. Intratuin. Ook doet Nesling meer aan marketing. Hierdoor liggen de prijzen ervan wat hoger in de markt. De kleuren, enkele afmetingen en de doekte van het doek verschillen van die van Sunfighters. De Nesling doeken zijn zowel in waterdoorlatende HDPE als waterdichte polyester doeksoort verkrijgbaar. De waterdoorlatende schaduwdoeken van Nesling zijn van iets lichter materiaal; namelijk 285gr/m2 HDPE.
Sunnysail is alleen verkrijgbaar in maatwerk, wat in Europa geproduceerd wordt. De doeken worden per stuk met meer aandacht dan de standaard doeken gemaakt. Hierdoor krijgen ze een fijnere afwerking en zitten alle stiksels op de juiste plek. Het HDPE doek weegt 230gr/m2 en is iets minder grof van structuur. In waterdicht doekmateriaal is Sunnysail verkrijgbaar in acryl en polyester.
Wat is het verschil tussen de ogen in doeken met RECHTE zijden of GECURVDE zijden?
Schaduwdoeken met gecurvde zijden De hoeken van deze doeken (standaard of maatwerk) zijn altijd voorzien van rvs triangle ringen op de hoeken. Door de dubbelgestikte zoom van 4cm zit dik verstevigingsband welke door de triangle ringen gaat. Dit is een zeer sterke verbinding geschikt voor het opspannen met draadspanner of katrolset.
Doeken met rechte zijden Deze doeken zijn altijd maatwerk en noemen we ook wel: wind-, privacydoek of schaduwdoek met rechte zijden. Deze doeken hebben een dunner verstevigingsbandje door de 4cm zoom. We kunnen verchroomde ronde zeilogen in de zoom maken: om de 30cm (K1), alleen op de hoeken (K2) of naar wens om bijv. 50cm. Of extra alleen in het midden van een zijde. Dit is een wat minder sterke verbinding, geschikt voor het bevestigen met spanhaak/ spannquick, koord of karabijnhaak. Deze ogen zijn niet geschikt om op te spannen met draadspanner of katolset!
Waarom hebben de producten een stiknaad?
Vanwege de maximale breedte van de weefmachines hebben producten groter dan 3m een stiknaad. De aanwezigheid van een stiknaad kan geen reden tot klacht zijn.
Hoe groot is het schaduwdoek met de gecurvde zijden?
Schaduwdoeken hebben gecurvde (naar binnen ingesneden) zijden. De reden is dat als je het schaduwdoek op de hoeken vast zet en op spanning brengt, het doek dan mooi strak hangt. Met rechte zijden én alleen opspannen op de hoeken, zou je het doek nooit mooi strak krijgen. Door deze gecurvde zijden, heb je wat doekverlies en dus iets minder schaduw. De insnede is 6% van de doeklengte. Gemiddeld komt het doek dus 20-25cm naar binnen, in het midden van een zijde. Door het bevestigingsmateriaal (draadspanner of katrolset) komt het doek al verder van de gevel of palen af. Met de genoemde insnede erbij, heb je best een ‘gat’ tussen je gevel en het schaduwdoek. Realiseer je dit goed bij het bepalen van de juiste positie van je schaduwdoek! Op het smalste punt is het doek dus +/- 40-50cm kleiner dan aan de hoeken. Hoe groter het doek, des te groter het doekverlies.
Wat verstaat ZONZ onder het retourrecht?
Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn met je aankoop, dan kun je het (zonder beschadigingen, schoon en bij voorkeur in originele verpakking) BINNEN 30 DAGEN na ontvangst retour sturen naar:
ZONZ sunsails
Oude Fabrieksstraat 1
3812 NR Amersfoort
Frankeer je zending met een pakketzegel van PostNL. Informeer ons a.u.b. van te voren dat je het product retour stuurt. Het product kan geruild worden of we storten het aankoopbedrag terug. Dit zal dan binnen +/- 7 werkdagen na ontvangst van de retourzending overgemaakt worden.
Kan ik de producten ergens bekijken? Heeft ZONZ een showroom?
Wij hebben geen showroom. Een deel van onze producten kan je vanaf april ’22 bekijken bij De Tuinen van Appeltern, Walstraat 2A, 6629 AD Appeltern.
We proberen op onze website zoveel mogelijk informatie te geven. Je kunt gratis doeksamples aanvragen bij ons, zodat je weet in welke doeksoorten wij onze producten verkopen.
Afmetingen
Met welke afmeting met ik rekening houden?
De ruimte waar het schaduwdoek komt te hangen, moet min. 40cm per zijde groter zijn dan de lengte van een doekzijde. Voor het ophangen van bijvoorbeeld een 3,6×3,6m doek, heb je een ruimte nodig van 4x4m (3,6m + 40cm). Zorg ervoor dat één van de zijden naar de zonkant (het Zuiden) gericht is; zo creëer je de meeste optimale schaduw. Bij de vierkant heb je dus min. 40cm of 10% van lengte vd zijde aan spanmarge nodig. Bij een driehoek heb je 50cm aan spanmarge nodig. Bij een vrij ‘platte’ rechthoek (grote breedte/lengte verhouding) heb je 50cm van de langste zijde nodig en 30cm van de korste zijde.
Voor een wind-, privacydoek heb je 2- 12cm per zijde nodig, afhankelijk van de manier van bevestigen en het te gebruiken bevestigingsmateriaal. Zie ook onze uitgebreide adviespagina.
Hoe groot is de insnede bij een schaduwdoek met gecurvde zijden?
Schaduwdoeken hebben gecurvde (naar binnen ingesneden) zijden. De reden is dat als je het schaduwdoek op de hoeken vast zet en op spanning brengt, het doek dan mooi strak hangt. Met rechte zijden én alleen opspannen op de hoeken, zou je het doek nooit mooi strak krijgen. Door deze gecurvde zijden, heb je wat doekverlies en dus iets minder schaduw. De insnede is 6% van de doeklengte. Gemiddeld komt het doek dus 20-25cm naar binnen, in het midden van een zijde. Door het bevestigingsmateriaal (draadspanner of katrolset) komt het doek al verder van de gevel of palen af. Met de genoemde insnede erbij, heb je best een ‘gat’ tussen je gevel en het schaduwdoek. Realiseer je dit goed bij het bepalen van de juiste positie van je schaduwdoek! Op het smalste punt is het doek dus +/- 40-50cm kleiner dan aan de hoeken. Hoe groter het doek, des te groter het doekverlies.
Hoe meet ik mijn schaduwdoek op?
Voor het opmeten van jouw schaduwdoek kun je deze instructies bekijken.
Onderhoud
Hoe maak ik het schaduwdoek, zonnezeil of wavesail schoon?
Waterdoorlatende schaduwdoeken: met water en borstel. Kan ook met een schoonmaakmiddel. Waterdichte schaduwdoeken/ zonnezeilen: met water en zachte doek/spons. Laat het water even inwerken. Gebruik GEEN sterke chemicaliën! Aangezien het waterdichte schaduw/zonnezeil-doek voorzien is van een vuil- en schimmelwerende coating mag er niet op geborsteld worden! Zie onze pagina met schoonmaaktips.
Kan ik het schaduwdoek of zonnezeil altijd buiten laten hangen?
Wij adviseren om je schaduwdoek/zonnezeil en harmonicadoek alleen in het zomerseizoen (april t/m sept) op te hangen. Dit geldt voor een waterdoorlatend én voor een waterdicht doek! Bij te verwachten storm (windkracht 5+) dien je het schaduwdoek te allen tijde eraf te halen. Ook tijdens vakantie adviseren wij je doek eraf te halen. Het heeft de functie van schaduw en wordt alleen maar vuil en de levensduur wordt aanzienlijk verkort anders. Op een dakterras adviseren wij alleen een waterdoorlatend schaduwdoek. Haal deze er af, zodra je niet meer op je dakterras verblijft. Dat kan heel gemakkelijk met onze katrolset. Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig er afhalen van het product. Zonz sunsails kan hier nimmer voor aansprakelijk worden gesteld!
Mijn harmonicadoek schuift niet meer soepel. Wat is hieraan te doen?
Het kan voorkomen dat het (maatwerk) harmonicadoek met de karabijnhaakjes aan de staaldraad niet soepel open en dicht gaat; het blijft steken. Probeer deze oplossingen: -Heb je gecontroleerd of de staaldraden exact recht boven de doekogen hangen (montagefout)? Zo niet, dan hangen de karabijnhaakjes (bij een maatwerk harmonicadoek) scheef en staat er teveel spanning op. -Is de staaldraad voldoende opgespannen, zodat deze minimaal doorhangt? Draai de draadspanner (bij maatwerk) of stelboutjes (bij standaard doek) aan. -Smeer de staaldraad in met vaseline! Je zult zien dat dit helpt 😉
Maatwerk
Maken jullie ook schaduwdoeken op maat?
Jazeker, wij zijn dé maatwerk specialist en kunnen je schaduwdoek, zonnezeil, lamellen-harmonicadoek of wind-/privacydoek op maat maken. In maar liefst 5 doeksoorten, meerdere kleuren en diverse randafwerkingen maken wij jouw kwaliteits product op maat! We werken daarbij samen met de gerenommeerde Europese merken Sunnysail en Soliday. We gebruiken enkel doekmateriaal van Europese A-merk kwaliteit. De levertijd bedraagt 2-3 weken. Maatwerk is ongeveer 2,5 x zo duur, omdat het speciaal voor jou in de fabriek in het buitenland op maat wordt gemaakt. Een maatwerk product kan niet geruild worden.
Verzorgt ZONZ ook het opmeten en de installatie?
Wij installeren landelijk alleen bij kinderdagverblijven, scholen, (zorg-) instellingen, horeca en soortgelijke bedrijven. Vul hiervoor dit aanvraagformulier in. Bij particulieren verzorgen wij de inmeet- en montageservice helaas niet.
Contactformulier
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Contactgegevens
Per e-mail: info@zonz.nl
Telefonisch: 055-2021972 (ma t/m vr 10.00-16.00). In het hoogseizoen van april t/m juni zijn we ‘s ochtends vaak druk met de orderverwerking. ‘s Middags zijn we dan beter bereikbaar.
Mochten wij de telefoon niet beantwoorden, dan helpen we een andere klant op weg of zijn wij druk aan het inpakken of op locatie aan het werk. Laat gerust een bericht achter, probeer het later nog een keer of stuur een e-mail naar info@zonz.nl
Wist je dat je heel veel informatie op de website terug kunt vinden? Neem bijvoorbeeld een kijkje bij de opmeet en montage tips! Zo helpen wij ook graag de (niet) doe-het-zelvers op weg😊 Of check de meest gestelde vragen!
We hebben géén showroom. Ons kantoor- en postadres is:
Oude Fabriekstraat 1
3812 NR Amersfoort
We ontmoeten je ook graag op onze socialmedia:
Instagram | Facebook | Pinterest
Hulp nodig?
ZONZ sunsails helpt je graag op weg naar jouw perfecte schaduw.
Als we kunnen helpen, doen we dat natuurlijk graag. Kun je jouw antwoorden bovenstaand niet vinden? Neem dan contact met (Z)ons op. Maak je gebruik van het contactformulier, dan kan je daar ook direct jouw bijlage(n) uploaden.
We proberen binnen 3-5 werkdagen je vraag te beantwoorden. Bij een eenvoudige vraag is dat vaak al veel sneller gelukkig. Indien je ons gevraagd hebt voor specifiek advies voor jouw situatie, dan willen we daar even goed de tijd voor nemen. Dit vraagt dan dus wat extra tijd van (Z)ons, waardoor jouw advies misschien wel enkele werkdagen op zich laat wachten.